ואתחנן

 23.7.2021, 18:45] Snir Elgabsi: *חכמת נשים בנתה ביתה-פרשת ואתחנן*

"לרצות להיכנס לארץ למרות הקשיים"

החופש הגדול הגיע ואיתו הילדים... 🥳 נגמרו הקייטנות וּבִין לילה את הופכת להיות השומר, המנהל, המורה, המנקה והצלצול, וכל זאת ועוד בלי משכורת, לפחות לא בעולם הזה...💰

להיות הבייביסטר הראשית של הילדים זו היא זכות שיש בצידה גם אחריות גדולה ולעיתים לא קלה. אך מפרשתנו , פרשת ואתחנן אנחנו יכולות לשאוב כח רב מהמנהיג הדגול של עם ישראל בתקופת המדבר- *מֹשֶׁה רַבֵּנוּ.*


*משה רבנו ממש התחנן להיכנס לארץ ישראל.* על אף כל הקשיים שהיו בדרך . יכול היה משה רבנו לומר: _עד כה עשיתי מספיק, ובאמת לא היה פשוט לשאת אתכם, עם ישראל היקר, ומעתה יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן יכניס אתכם לארץ... ואני? הגיע זמני לנוח.


*הוא לא אומר את זה.*

מדוע? מפני שהוא יודע את המעלה הגדולה בכניסה לארץ על אף כל האתגרים שטומנת היא בחובה. הוא ממש מתחנן עד כדי כך שהקב"ה צריך לומר לו _"רַב לָךְ אַל תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד בַּדָּבָר הַזֶּה"_ כי עוד תפילה אחת, עוד בקשה אחת ואתה באמת ניכנס. הוא כל כך רצה.


לפעמים הקמת משפחה וחינוך הילדים דומה קצת לכניסה לארץ ישראל. ברווקות את חופשייה, כמו במדבר. את פנויה להתעסק בעניינים שלך, אין לך עדיין עם שלם לדאוג לו. 

ואילו בנישואין , את כבולה! מחויבת לדאוג ולטפל, להאכיל ולטפח. ואין עוד עמוד אש שינחה אותך בלילה ולא מן שיורד משמים. הלחם יוצא מהארץ , וכדי שהוא ייצא צריך לעבוד וקשה.


אך תראי איזה גדולה *את.* 

*את* בוחרת לעמול, *את* בוחרת להיכנס לארץ החיים למרות כל הקשיים, *כי את יודעת מה המעלה הגדולה בכניסה לארץ,* ואיזו השראת שכינה תהיה בבית שיקום בו, בראש ההרים, ובבית שאת מקימה למרות כל האתגרים. 

*אישה יקרה, את באמת גדולה מהחיים!*

שבת שלום ומבורך.

---

הילה ג'ורנו, ערד


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרשת תולדות

vaethanan

shoftim