ekev

 30.7.2021, 15:43] Snir Elgabsi: *חכמת נשים בנתה ביתה פרשת עקב*

מידי פעם עולים לכותרות (ולשבח) שמות של אנשים שצמחו מלמטה, שלא לקקו דבש והחיים שלהם, כמו שאומרים, לא היו תותים. אנשים שהכירו את קו העוני מקרוב, והצליחו, למרות הקשיים וכנגד כל הסיכויים.

*אך אולי דווקא בזכות הקשיים הם צמחו להיות מה ומי שהם?!*


בפרשתנו , פרשת עקב, משה רבנו סוקר בפנינו את הקורות אותנו במדבר, *ארץ ציה וצמאון,* ארץ בה אין זרע ואין מאכל מלבד מן היורד מהשמים. ואיך מכנה משה את מתנת המן, *הלחם הפלאי שירד אלינו מן השמים? - עינוי! ורעב!* "וַיְעַנְּךָ וַיַּרְעִבֶךָ". הרי לא קל ללכת לישון עם מקרר ריק בלילה מתוך תקווה ואמונה שיהיה לחם בבוקר.


אלא שלניסיון הזה יש תכלית, *לעינוי הזה יש מטרה,* והיא לטובתנו - "לְהֵיטִבְךָ בְּאַחֲרִיתֶךָ". ומה היא אותה טובה שצומחת מהעוני ומהרעב?

ממשיך משה רבנו ומסביר שהיה חסר לנו לחם במדבר רק *כדי שנבין שהעיקר בחיים זה לא הלחם!* ושהחיים שלנו הם הרבה יותר מאוכל טוב ובגדים יפים.


*בדור השפע* בו ההתלבטות העיקרית בבוקר היא בין לחמניות, פיתות ולחם פרוס (רק תבחר) *קשה לעיתים לזכור שבאנו לעולם הזה כדי לעבוד, כדי לעמול  ולתקן עולם,* ולא בשביל להתהפך בטן גב כל היום לצלילי שירים קופצניים.


אני לא נגד לחמניות ופיתות וגם לא נגד שירים קופצניים, אך אם נשים לב, דווקא אותם אנשים שהלכו לישון עם מקרר ריק בלילה, הם אלו שזכו למתנה שהקושי טומן בחובו: *ההבנה שלא על הלחם לבדו  יחיה האדם, אלא על מוצא פי ה'.*

וכשמבינים את זה, לא נבהלים מקשיים אלא נבנים מהם לתפארת מדינת ישראל.


שבת שלום ומבורך!

---

הילה ג'ורנו, ערד


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרשת תולדות

vaethanan

shoftim