נשא
חכמת נשים בנתה ביתה פרשת נשא
חשבת פעם מה ההבדל בין חברות ארוכת טווח לנישואין?
יש כמובן הרבה הבדלים, אך אחד הבולטים הוא המחויבות -
🤝 *מחויבות לנאמנות מוחלטת* 🤝 (שלא כמו נישואין פתוחים ל"ע).
נכון שגם בין זוג חברים בגידה היא דבר בלתי נסלח, אך כשמדובר בזוג נשוי, לחוסר נאמנות ישנן השלכות מרחיקות לכת.
*בפרשתנו , פרשת נשא,* אנו נפגשות עם מציאות חיים מורכבת של איש שחושד שאשתו *בגדה בו.* ומה עושה איש שהקנאה אוכלת לו את הראש? בעולם מתוקן בו יש בית מקדש בהר הבית, פשוט הדבר *שהזוג המסוכסך יעלה לירושלים ויפנה לכהן, שיעשה שלום ביניהם.*
*ואיך עושים שלום?* במציאות מתוקנת, בה יש בית מקדש בירושלים, השלום הוא לא מלאכותי אלא *אמיתי,* שלום שמתחיל בבירור נוקב - האם הייתה בגידה או לא. ואחרי שהבירור נעשה , והתגלה שלא הייתה בגידה, אז האישה מתברכת בזרע, *והשלום חוזר לשכון בבית.*
אנחנו בתקופה בה השלום כל כך חסר, וקולות המלחמה מאיימים מבית ומחוץ.
כולנו רוצים שלום.
ולא, _"שלום"_ זו לא מילה רק של _"שמאלנים"_ ולא רק של תנועת _"שלום עכשיו"._
*כי כולנו מאוד רוצים שלום.*
אך אם נתבונן בפרשת סוטה נגלה ששלום אמיתי מתחיל בבירור-
🤝 *האם יש מחויבות?* 🤝 האם יש נאמנות? לא פחות מזה. שלום אמיתי הוא לא פלסטר ששמים על פצע מדמם ומחליפים כל שבועיים בפלסטר אחר. שלום אמיתי מתחיל בבירור, *האם הברית ביננו ברת קיימא או שהיא סתם תחפושת שמסתירה בגידה?*
חיים משותפים עם בני דודנו לא יכולים להיות ברי קיימא בלי מחויבות לנאמנות. ואולי כדי שזה יקרה עלינו קודם כל לשאת את ראשנו, לא לפחד ממחויבות לארץ הזו - מנאמנות לתפקידנו ההיסטורי עלי אדמות, ואחרי שנישא ראש, ותרום קרננו, אז *העושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו,* ממש כמו שכתוב בברכת כוהנים המופיעה גם היא בפרשתנו.
שבת שלום ומבורך!
---
הילה ג'ורנו, ערד
תגובות
הוסף רשומת תגובה