פרשות תזריע מצורע ויום העצמאות

חכמת נשים בנתה ביתה פרשת תזריע מצורע ויום העצמאות

השבוע תוך כדי הליכה מפה לשם במרכז המסחרי, קלטו עיניי לוח ירוק עם כיתוב מעניין: *"עשרת ימי תודה".* מגניב! חשבתי לעצמי, להגיד תודה זה תמיד טוב! אבל למה דווקא עכשיו? 

קריאה חטופה הבהירה לי את התמונה: 

🎉 *יום העצמאות קרב ובא, וזו הזדמנות לומר תודה!* 🎉 ואכן קווים לבנים נמתחו על הלוח הירוק, וגירים לבנים (של פעם!) הונחו שם בקרן זווית כאומרים: כל הרוצה לכתוב תודה, יבוא וייטול. 


האמת שעם קצת יותר אומץ הייתי עוצרת וכותבת, אך את האומץ השארתי הפעם בבית... 


*ימים מיוחדים אלו, ימי חודש אייר, ימים מלאי זיכרון, גבורה ועצמאות.* 

בשטף החיים קל לנו להיתפס לקטנות ולהתלונן על המדינה ועל _(חוסר)_ הממשלה, על החינוך ועל הכלכלה, ואפילו על תנובת השדה. אך חודש אייר עוצר אותנו מהשטף הזה ואומר : חבר'ה, תרימו שנייה את המבט, לפחות פעם אחת בשנה ותגידו *תודה!*


הרי רק בשבוע שעבר ביום הזיכרון לשואה, קיבלנו תזכורת ברורה מה היה לנו כשלא הייתה לנו מדינה, *ואם על נס תקומת ישראל לא נאמר תודה , אז על מה כן?*


*מפרשת השבוע - תזריע,* המספרת בין היתר על טומאת היולדת, אפשר גם ללמוד שעם כל תינוק שנולד, *עם כל חיים חדשים שנוצרים, מתלווה טומאה,* טומאת היולדת. 

נכון, זה לא נעים ולא סימפטי,  אך עוד לא נמצאה האישה שתוותר על הזכות להביא חיים לעולם רק בגלל אותה טומאה, ואפילו אם מתלווים למעמד הנשגב הזה דם, יזע, וים של דמעות.


🇮🇱

*גם מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו,* מזכירה לנו לפעמים את אותו תינוק שלידתו מקפלת בתוכה חבלי לידה, *ייסורין* וטומאת יולדת, אך המון *שמחה,* ברכה, חיים. 

יהי רצון ונזכה לראות את האור הגדול הזה גם מתוך הצללים המתלווים אליו, ונאמר לפניו שיר חדש על גאולתנו ועל פדות נפשנו.


🎉שבת שלום ומבורך,

ויום עצמאות שמח!🎉

---

הילה ג'ורנו, ערד


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרשת תולדות

vaethanan

shoftim