פרשת תצווה - פורים

🎊חכמת נשים פרשת תצווה – פורים🎊

עולם האופנה מכיל בקרבו מרקם עשיר של צבעים, בדים וגזרות מגזרות שונות. עוד לא נראתה אישה הלבושה באותה צורה בדיוק כחברתה, כי ללבוש יש אמירה, "סאב טקסט" שעובר בשקט, בין השורות.

_אך האם בגדים הם רק דרך לבטא את עצמנו? או שיש להם גם כוח לחולל משהו?_


פרשתנו, פרשת תצווה, מתארת באריכות את בגדי הכוהן הגדול. 

אנחנו רגילות לכך *שלהשקיע במראה החיצוני זה דבר נצרך אך לא מאוד רוחני,* אך מהפרשה שלנו  רואים שללבוש יש משמעות רוחנית ויכולת להפוך ל"בגדי קודש" - בגדי קודש המחוללים שינוי ומתקנים בעצם לבישתם כל מיני קלקולים מוסריים כמו *לשון הרע (המתוקן ע"י המעיל), חוסר צניעות (ע"י מכנסי הבד), וגסות רוח (ע"י המצנפת).*

כי כשהלבוש מכסה את הגוף , הנשמה באה לידי ביטוי.


ולכן לא מקרה הוא שחג פורים מתחבר השנה עם פרשת הבגדים, פרשת תצווה. התרבות ששלטה אז בשושן הבירה הייתה *תרבות של החצנה והחפצה.* את המשתה אחשוורוש עשה כדי להראות לכולם את עושרו ואת אשתו ושתי ניסה להפוך לבובה בחלון ראווה, למען אותה יראו ואותו יכבדו.


על פי המדרש, גם אחשוורוש לבש בגדי כהן גדול באותו משתה _ולא כדי לתקן,_ אלא בדיוק להפך- *אחשוורוש לבש את הבגדים הללו מתוך גסות רוח ופריצות.*

לעומת זאת עומדת לה אסתר, בשקט ובצניעות. היא מסתירה את עמה ומולדתה, לא מבקשת בגדים יפים ובשמים וכשהיא ניגשת לבקש על עמה *היא לובשת מלכות, לובשת רוח הקודש.*


אסתר מלמדת אותנו *שאפשר לשמור על עולם פנימי וטהור גם כשהכול פרוץ* ובעצם, דווקא בזכות המבט הפנימי הזה, מבט שלא מתרשם מהחצנה והוללות, הצליחה אסתר לזהות בחושיה הדקים את יד ההשגחה האלוקית שמסתתרת בתוך העולם הזה ומצעידה אותו אל גאולתו ברחמים. *כי לאנשים צנועים כמו אסתר קל לראות את מה שמסתתר מאחורי המסיכה.*


פורים שמח ושבת שלום ומבורך!

---

הילה גורנו, ערד


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרשת תולדות

vaethanan

shoftim