2020-shalah-leha

 12.6.2020

*חכמת נשים בנתה ביתה-פרשת שְׁלַח לְךָ* 

אם את רווקה, בטח שמעת לפחות 200 פעם את צמד המילים _״בקרוב אצלך"._ 

בדרך לחופה של חברה, בברית של אחיין ואפילו בתור לסוּפר. 


אם גם לך מציקות צמד המילים הללו, כדאי לך להצמיד אליהן צמד מילים נוסף: 

*בעיתו ובזמנו.*

לא מתוך הַתרסה, אלא מתוך אמונה  שכל דבר בא בזמן הנכון שלו. 


בפרשתנו, פרשת *שְׁלַח לְךָ,*

משה רבנו שולח את המרגלים שיתורו את הארץ ואף מצווה אותם להביא מפרי הארץ. וְהַיָּמִים יְמֵי בִּכּוּרֵי עֲנָבִים, והמרגלים בוחרים להביא לא פחות ולא יותר אשכול ענבים ענקי *אך לא בָּשֵׁל* שהזמן על העץ היה עושה לו רק טוב. 


כוונת משה לטובה היתה  שהרי פירות הארץ מתוקים הם, אך כוונת המרגלים היתה אחרת ובעוון דיבת הארץ נגזר עלינו להסתובב במדבר עוד 40 שנה, עד אשר ימות כל דור המדבר מבן 20 שנה ומעלה. 


אך זה לא סוף הסיפור. הפרשה ממשיכה מיד אחרי הגזירה, על ציווי חדש שקשור בכלל לכניסה לארץ! הציווי מדבר על הוספת יין לקורבן שיוקרב בבית המקדש בירושלים. 


*רגע רגע!* 

לא קראנו לפני שנייה _שלֹא_ נכנסים לארץ? אלא פה הבשורה: 

*אתם,* דור המדבר לא תכנסו לארץ, *אך הבנים שלכם* יכנסו. וכשהם יכנסו  זה יהיה ממש *בעיתו ובזמנו,* והענבים הלא בשלים שקטפתם כמרגלים המחפשים על מה להתלונן, יהיו כבר כל כך בשלים עד שיעשו מהם יין ויינסכו  ממנו על גבי המזבח. 

*איפה? בארץ ישראל, בירושלים.*


*אתם* כבר לא תהנו מהפרות המתוקים כי דיברתם רעה ולא האמנתם בטוב ה׳, *אך הבנים שלכם,* הם יזכו *בעיתו ובזמנו* לאכול מפריה ולשבוע מטובה. 


וגם את, אישה יקרה, גם הזמן שלך יגיע, וכשהוא יגיע עוד יברכו עליך (או על בנותייך) תחת החופה, על כוס יין העשוי מענבים בשלים ומתוקים, ובשביל להגיע לרגע הנכסף הזה צריך סבלנות, עין טובה, והרבה תפילה. במהרה בימינו, בעיתו ובזמנו. 

*שבת שלום ומבורך !*

---

הילה ג'ורנו

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרשת תולדות

vaethanan

shoftim