2020-emor

 8.5.2020

חכמת נשים בנתה ביתה-פרשת אמור

איך אומרים בעברית : "מסתובבים ונופלים"? – *חגים ומועדים!*


עם כל הציפייה לקראת החגים והכיף הגדול ביציאה מהשגרה, יש בהם אתגר לא קטן ולכן למילה " מועד" יש גם משמעות של נפילה. יש שיגידו שהנפילה מגיעה באמת תוך כדי החג עצמו, בטרחה המרובה, בהתמודדות עם האורחים או עם חוסר האורחים (כפי שחווינו בפסח האחרון) ויש שיגידו שהנפילה דווקא מגיעה אחרי שהחג נגמר, האורות כבים , והשגרה מאיימת לחדור לחיינו עם הזריחה שלמחרת.


אז איך מתמודדים עם החזרה לשגרה אחרי תקופה ארוכה?


*בפרשתנו , פרשת אמור, אנו פוגשים את "פרשת המועדות"* - כל החגים מדאורייתא התכנסו לפרק כג' בחומש ויקרא,

וביניהם מופיעה "ספירת העומר", הספירה שאנו סופרים ממש בימים אלו , ספירה יום יומית המחברת את חג פסח שנותר מאחור עם חג שבועות המתקרב ובא. 

בימינו אנו נוהגים בימי ספירת העומר מנהגי אבלות על מותם של תלמידי ר' עקיבא שמתו במגיפה בין פסח לשבועות, אך במקור ימים אלו נשאו אופי חגיגי , מעין "חול מועד" ארוך שבא לרכך את הנפילה אחרי ימי פסח המוארים, *ולהכין את הלבבות לקבלת התורה בחג שבועות.* 

מספירת העומר אפשר ללמוד שגם החזרה לשגרה היא בעצם הכנה לדבר הגדול הבא, וכל הימים השגרתיים הם באמת לא סתם ימים, אלא כל יום בונה בנו קומה חדשה לקראת קבלת התורה, ואנו מחשיבים כל יום , וסופרים אותם אחד- אחד.


אך יש עוד משהו בפרשה שלנו שיכול לעזור לנו בחזרה לשגרה:


בסוף פרשת המועדות, _"אחרי החגים",_ מספרת לנו התורה על השגרה היום-יומית של *אהרון הכהן,* שגרת הדלקת נר התמיד. כי גם אחרי שכבים האורות , נגמרים החגים וכל החגיגות, וכולם חוזרים לשגרה האפורה, יש תמיד  "נר תמיד", אור קטן אמנם, לא זיקוקים ומדורות,  אך יציב.


ומהו נר התמיד שלך בביתך? 

🕯️את בעצמך.🕯️

החיוך שלך, המילה הטובה שלך, היום-יומית, החוזרת על עצמה, היא שנותנת כוח ואור בעיניים לכל באי ביתך. המשיכי להדליק אותו, גם אם קצת (או הרבה) קשה ותראי איך הבית שלך מואר באור יקרות, גם אחרי שכבים כל האורות.


שבת שלום ומבורך.

---

הילה ג'ורנו - ערד 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרשת תולדות

vaethanan

shoftim