2020-tazria-mezora

 24.4.2020

*חכמת נשים פרשות תזריע–מצורע*

כשקורה משהו לא נעים במציאות,  קל מאוד לחפש מי *אשם,* 

ולא תמיד זוכרים לחפש את *ה'*.


שַכֵן אמר לנו השבוע שכולם היום פוחדים מהמקל ובעצם שוכחים שיש מי שמחזיק את המקל.


אך אחרי שכולנו כבר מבינות היום שיש מנהיג לבירה שמשנה סדרי עולם באפצ'י, נשארת שאלה גדולה תלויה באוויר : מה חושב עלינו בעל המקל? הוא כועס עלינו? והאם אנחנו עד כדי כך רעים שזה מה שמגיע לנו? 

*מגיפה עולמית?!*


*בפרשותנו, תזריע–מצורע* אנו פוגשים את ההתמודדות עם נגע הצרעת. צרעת  היא מחלת עור שבאה על אדם שלא שמר את פיו ולשונו מלדבר לשון הרע. 

ומה עושה אדם שחושש שמא הוא נגוע בנגע הרע הזה? הולך לכהן. כהן לבוש לבן (מזכיר את אנשי המד"א הלבנים מכף רגל ועד ראש) והוא מברר: האם אתה נגוע או שמא אתה זקוק לבידוד של שבועיים עד שיתברר מצבך.


הצרעת, לעומת הנגיף העולמי, אינה מדבקת , אך העוון שבגללה היא באה יכול בהחלט להדביק. את שומעת מילה ומעבירה הלאה, ובלחיצת כפתור אחת הדבקת את כל הרשת... לא נעים בכלל.


_אך ראי נא איזה פלא:_

אומרים חז"ל שלא כל דור זוכה לכך שהצרעת מופיעה בימיו. 

נשמע מוזר, לא?! האם זה פרס לקבל צרעת? מה הזכייה הגדולה בכך? אלא שמסבירים חכמנו זיכרונם לברכה  שרק דור בעל מעלה רוחנית גבוהה זוכה למחלה מיוחדת המשקפת לו את מצבו הרוחני!


לא כל דור זוכה לכזו קירבה! דווקא הצרעת מראה לנו שה' אוהב אותנו ולא ההפך!


*וכך גם דורנו!* אנו זוכות לראות בחוש איך מתוך הכאוס העולמי צפה ועולה לה תובנה מופלאה: *זכינו.*


זכינו לחיות כאן בארץ ישראל ולא בארץ האפשרויות האין סופיות. זכינו לחיות בדור של גאולה , דור שרואה את שיבת ציון עין בעין. נכון שלא הכל מושלם ויש עוד מה לתקן, אך יש גם הרבה על מה להודות, ותודי - יש גם במגיפה העולמית הזו גילוי אהבה גדול מאוד כלפינו, 

_עם ישראל._


*שבת שלום ומבורך! יום עצמאות שמח!!!*

---

הילה ג'ורנו - ערד 

050-7906057

072-2828997


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרשת תולדות

vaethanan

shoftim