2020-vayakhel-pekude

 20.3.2020, 10:33] Snir Elgabsi: בס"ד.


חכמת נשים פרשת ויקהל פיקודי.


כל העולם במשבר, מחכה לבשורה שתגיע ותגאל אותו מחבלי הלידה הללו. ובתוך כל העולם הזה גם אנחנו יושבות על המשבר , חלקנו מרגישות אפילו קצת שבורות מכל המצב השברירי הזה. קורונה. מדינה שלימה בהתבודדות, קצב החיים המטורף נפסק באחת, ופתאום כל אחת מאיתנו מוצאת את עצמה יותר בבית, עם בניי משפחתה וזה לא תמיד פשוט ומתוק כמו שהיינו מצפות שזה יהיה. פתאום , ביום בהיר אחד  הציבו לנו מראה מול הפנים, אין יותר לאן לברוח, ואין זמן יותר מתאים להתבוננות וניקיון פנימי כמו הימים הללו שלפני פסח. 

מישהו החזיר אותנו לעצמנו בעל כורחנו , לטובתנו.

ואנחנו שואלות את עצמנו , איזו טובה תצמח מכל המצב הזה?


בפרשתנו, פרשת וייקהל – פיקודי נבנה סוף סוף המשכן, הבית.  והמילה שחוזרת על עצמה כל כך הרבה פעמים בתהליך ההקמה היא "הלב". נדיבי לב תורמים חומרים לבניית המשכן , חכמי לב עושים את מלאכת היצירה, ונשים חכמות לב יושבות ליד עיזים וטוות מהצמר שלהם יריעות למשכן. ואת כולם, גם את נדיבי הלב וגם את חכמי וחכמות הלב, הלב הוא זה שנשא אותם לעשות כן. כל חכמתם ונדיבותם נבעו מרצון פנימי עמוק שממש הרים אותם לעשות את מה שעשו.


משכן ה' הוא הלב של האומה ולכן כל תהליך הקמתו מוכרח לבוא מהלב. מובן לכולנו שנדיבות באה מלב רחב. אך מה המשמעות של חכם לב? חכמה שייכת על פי רוב לראש, לשכל, אז מה הקשר ללב?!  

אלא שחכמת לב היא לא שכל לבד או רגש לבד, חכמת לב היא החיבור בין השכל לרגש . 

כי כאשר מדובר בקשר שלנו לה' , הרצון הפנימי הוא קריטי, ולכן החכמה המתבקשת להצלחת הפרויקט חייבת לנבוע קודם מהלב. מתוך האהבה הגדולה נבנה הבית ושורה השכינה עליו.


ועתה, כשכולנו חוזרות הביתה מהעשייה שבחוץ, זה הזמן  לחבר את הראש ללב: לזכור שהלב שלנו הוא הבית! המשפחה!  לא העבודה, לא הלימודים וגם לא הבילויים.  ומתוך כך נאמר את המשפטים החכמים והצודקים שלנו רק מתוך לב חם ואוהב, ולבטא את רגשות הלב הסוערים עם קצת יותר שכל.

והכי חשוב, עם  יד על הלב:  לזכור את לב האומה שמחכה שמישהו יחבר אותו לראש , 

לראש סדר העדיפויות.

שבת שלום ומבורך.

---

הילה ג'ורנו

050-7906057

072-2828997


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פרשת תולדות

vaethanan

shoftim